Pavlos Antoniadis photo02

...[projects]

MODAL MODAL

[English] - [Ελληνικά] - [Deutsch]

MODAL
for piano and video.
Works by A. de Cabezon, P. Dusapin, B. Bartok, H. Radulescu, M. Ravel, O. Messiaen.
Video by Andreas Antoniadis

Antonio de Cabezón : Tiento del Tercer Tono(Fugas al Contrario)
( mid-16th century)

Pascal Dusapin : Etude no.1 “Origami” (1998)

Béla Bartók : Szabadban (Out of doors) (1926)
-Sippal, dobbal (With drums and pipes)
-Barcarolla
-Musettes
-Az északa zenejé (The night’s music)
-Hajsza (The chase)

-intermission-

Horatiu Radulescu: Sonata nr. 4 “like a well .. older than
god” ( 1993)
-I Trumpets of the eternal
-II The sacred sound
-III Music…older than music
-IV Abyss

Maurice Ravel: Gaspard de la Nuit (1908)
-Ondine
-Le Gibet
-Scarbo

Olivier Messiaen : Mode de valeurs et d’intensités (1949)

 

 

 

The point of focus is the dialectic between the dynamic element of the material’s historical evolution and the a-historical network of references of the Modal element per se: Mythical descent, sacred function and ritual , mysticism , its role as the hard core of folk and classical traditions in the West and the East , the dominant presence of vocal qualities and an anti-dramatic attitude can define quite clearly a unified and timeless musical “ locus” which can still be active and fertile for western contemporary music.
[Read More..].

 

Εστιάζουμε στη διαλεκτική μεταξύ: του δυναμισμού της ιστορικής εξέλιξης του υλικού, και του ανιστορικού δικτύου των αναφορών του Τροπικού αυτού καθ'αυτού: Μυθική καταγωγή, ιερή λειτουργία και τελετουργία, μυστικισμός, ο ρόλος του Τροπικού σαν πυρήνα λαικών και κλασσικών παραδόσεων σε Δύση και Ανατολή, η δεσπόζουσα παρουσία φωνητικών/τραγουδιστικών στοιχείων και μία αντι-δραματική στάση, ορίζουν με σαφήνεια ένα ενοποιημένο και άχρονο μουσικό Τόπο που μπορεί ακόμη να είναι ενεργός και γόνιμος για τη Δυτική σύγχρονη μουσική.
[Διαβάστε περισσότερα...]

 

Der Schwerpunkt dieses Werkes ist die Dialektik zwischen der dynamischen Komponente der historischen Evolution des Materials und ein ahistorisches Netzwerk von Referenzen über das modale Element per se: Der mythische Abstieg, die heilige Funktion, die heiligen Rituale, die Mystik, die Rolle der modalen Denkweise als Kernpunkt der östlichen und westlichen Volks- und klassischen Traditionen, die dominierende Präsenz von stimmlichen Aspekten, sowie eine antidramatische Einstellung können ganz deutlich einen einheitlichen und zeitlosen musikalischen “ locus” festlegen, der sich für die westliche, gelehrte Musik immer noch aktiv erweist.
[Mehr Lesen...]

waveform1

[top]-[intro]-[home]-[bio]-[projects]-[audio]-[video]-[early]-[post war II]- [writings]-[events]-[links]-[contact]